RAU Summit 2020: як пройшло рітейл-шоу у прямому ефірі (репортаж)

9 грудня в київському готелі Radisson Blu на Подолі пройшов щорічний RAU Summit, який цього року відбувся у форматі РІТЕЙЛ-ШОУ в прямому ефірі. Як це було цього року – в фоторепортажі RAU.

Цей текст доступний також російською мовою

Через пандемію COVID-19, цього року найбільша підсумкова подія року ринку роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості RAU Summit проходила в онлайн-форматі. Глядачі могли не лише спостерігати за рітейл-шоу в прямому ефірі, а й задавати питання спікерам в спеціальному Telegram-чаті та на сторінці заходу.

Ключовою темою саміту цього року стала «Нова реальність – новий рітейл». Експерти ринку в прямому ефірі ділилися інформацією про світові тенденції та напрямки розвитку в сфері рітейлу та девелопменту, аналітикою ринку та прогнозами на найближчий рік. Виступи проходили в форматі презентацій, інтерв’ю і панельних дискусій. Для комфорту та безпеки спікерів кожен з них приїжджав виступити в прямому ефірі на свій час, що мінімізувало контакт між учасниками масштабного заходу.

Всього програма включала в себе п’ять тематичних сесій, що охопили всі сторони життя і роботи вітчизняного рітейлу в умовах карантину. Відкрили RAU Summit ведучі Яна Брензей — відома телеведуча та журналістка, ведуча програми Вікна-Новини на телеканалі СТБ, і Андрій Жук, співзасновник та голова правління Асоціації рітейлерів України.

Ведучі RAU Summit 2020 Андрій Жук та Яна Брензей

Далі в прямому ефірі відбулося інтерв’ю зі співзасновником Брокард-Україна Юрієм Гаткіним. В розмові з Ігорем Гутом, співзасновником шведського проекту DYB | Develop Your Business він розповів про те, як змінюється компанія, щоб залишити за собою статус лідера ринку й найефективнішої компанії галузі.

Сьогодні Брокард-Україна є абсолютним лідером ринку й об’єднує 97 магазинів мережі під брендами BROCARD, Kieh’l і М.А.С. Товарообіг інтернет-магазину Brocard.ua, запуск якого відбувся 8 січня 2020 року, перевищив показник у 100 млн грн вже у жовтні.

Жвава розмова між Юрієм Гаткіним («Брокард-Україна») та Ігорем Гутом (DYB | Develop Your Business)

Пряме включення із Radisson Blu на Подолі

Друга сесія RAU Summit розпочалася з інтерв’ю з Олексієм Панасенком – операційним директором NOVUS Україна. Він поділився деталями придбання мережі супермаркетів Billa, розповів про запуск інноваційного складу та подальші плани розвитку NOVUS в Україні.

Він додав, що прийшов в компанію Billa на посаду генерального директора для того, щоб очолити процес інтеграції і злиття її в єдину мережу з NOVUS. За його словами, вся інтеграція повинна завершитися за рік — до листопада 2021 року.

Запис розмови Андрія Жука (RAU) з Олексієм Панасенком (NOVUS Україна)

Далі співзасновник та голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук взяв інтерв’ю у Павла Щербакова — засновника і CEO компанії Consulting For Retail. Він розповів про те, як проактивно реагувати на зміни купівельних звичок, зберігати і покращувати лояльність покупців, а також як системно використовувати клієнтську аналітику за допомогою C4R Analytics.

Павло Щербаков (Consulting For Retail) розповідає про клієнтську аналітику

Павло Щербаков розповідає Андрію Жуку про те, як системно використовувати клієнтську аналітику за допомогою C4R Analytics.

В рамках другої сесії також відбувся виступ комерційного директора Secnet ECCA Юрія Єфименка та інтерв’ю з CEO Meest поштомати Андрієм Суком. Перший з них розповів про застосування біометричних технологій для доставки таргетованих промо відвідувачам в торгових точках, другий — про те, як поштомати змінюють культуру отримання посилок та як офлайн-рітейл збільшує трафік за допомогою поштоматів.

Комерційний директор Secnet ECCA Юрій Єфименко під час виступу

Андрій Сук (CEO Meest) і Андрій Жук (RAU) обговорюють, як поштомати змінюють культуру отримання посилок

Після короткої рекламної паузи з презентацією “Цифрова трансформація у боротьбі з пандемією. Інновації, що допомагають вижити” виступив керівник департаменту електронної комерції мережі супермаркетів Сільпо Ірина Румянцева та директор «Біцерба Україна» Антон Денисенко. Вони розповіли до чого варто готуватися у 2021 році та як боротися з новими викликами за допомогою інновацій. Крім того, вони розповіли про запуск онлайн-магазину Сільпо в перші місяці карантину — як впровадили та розвивають проект.

Директор «Біцерба Україна» Антон Денисенко розповідає про цифрову трансформацію Сільпо

Оператори відеотрансляції за роботою

Керівник департаменту електронної комерції мережі супермаркетів Сільпо Ірина Румянцева в прямому ефірі говорить про запуск онлайн-магазину Сільпо в перші місяці карантину — як впровадили та розвивають проект

Наступними слово взяли голова рітейл-департаменту PROMENU Олена Ворожейкіна та співзасновник і керуючий партнер IDNT Олена Коронотова. Темою їх виступи стала “Успішна рітейл-стратегія і нова реальність: фактори успіху». Вони говорили про ключові тренди еволюції взаємин зі споживачем, омніканальну модель, переосмислення ролі продавця та власне те, у чому полягає успішна рітейл-стратегія PROMENU.

Співзасновник і керуючий партнер IDNT Олена Коронотова під час виступу на сесії «Трансформація під час пандемії»

Заключний виступ другої сесії проходив під назвою “Стратегія лідера в період кризи. Кейс Moneyveo». CEO Moneyveo Альона Андронікова розповіла: де компанії шукати потенціал зростання в кризу, як адаптувати світові інновації на українському ринку та які інновації виживають під час пандемії.

Альона Андронікова виступає із кейсом Moneyveo “Стратегія лідера в період кризи»

Після обідньої перерви слово взяв Максим Гаврюшин — операційний директор Budhouse Group. Він представив дослідження «Покоління Z — загроза для торговельних центрів?», створене на основі глибинних інтерв’ю з молодими людьми в регіональних центрах України. За його словами вже через десять років основними споживачами стане покоління, яке народилося в цифрову еру, й не уявляє життя без смартфону. Він дав відповіді на питання, чи несуть вони загрозу традиційній торгівлі і як покоління Z ставиться до торгівлі офлайн і живого спілкування.

Глава Української ради торговельних центрів і операційний директор Budhouse Group Максим Гаврюшин представляє дослідження «Покоління Z — загроза для торговельних центрів?»

Максим Гаврюшин (Budhouse Group) дає відповіді на питання, чи несе покоління Z загрозу традиційній торгівлі

Продовжив програму Сергій Козолуп — засновник групи Cleaning Pro Group. Він говорив про те, чи треба торговому центру клінінг-компанія та як встановити власні клінінг-стандарти.

RAU Summit на позитиві. Виступає Сергій Козолуп — засновник групи Cleaning Pro Group

Одразу після його виступу Андрій Жук взяв інтерв’ю у Юрія Петренка — керуючого партнера, адвоката компанії ADER HABER. Спікер розповів про судову практику під час карантинних обмежень між орендарями й орендодавцями, як пандемія та карантин вплинули на договірні відносини та як працює механізм отримання компенсаціі для бізнесу від держави. Юрій пояснив, що потрібно знати в цьому питанні і кому можна розраховувати на фінансову допомогу.

Андрій Жук бере інтерв’ю у Юрія Петренка — керуючого партнера, адвоката компанії ADER HABER

Далі слово взяли представники об’єктів комерційної нерухомості. В рамках панельної дискусії “Редевелопмент і реконцепція в епоху змін споживчих вподобань”, своєю позицією поділилися генеральний директор Arricano Real Estate Анна Чуботіна, комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza Дар’я Завадська та операційний директор Budhouse Group Максим Гаврюшин. Вони говорили про управління ТРЦ і орендні відносии у кризовий період, особливості маркетингової стратегії в кризовий та посткризовий період, збільшення динаміки переходу із офлайн в онлайн та інше.

Модератором дискусії виступила Наталія Кравець — комерційний директор підрозділу Property Management Dragon Capital.

Панельна дискусія “Редевелопмент і реконцепція в епоху змін споживчих вподобань”, Зліва направо: Дар’я Завадська (ТРЦ Ocean Plaza), Анна Чуботіна (Arricano Real Estate), Максим Гаврюшин (Budhouse Group), Наталія Кравець (Dragon Capital)

Комерційний директор ТРЦ Ocean Plaza Дар’я Завадська 

Генеральний директор Arricano Real Estate Анна Чуботіна

Модератором дискусії — Наталія Кравець, комерційний директор підрозділу Property Management Dragon Capital

Четверта сесія пройшла під загальною назвою “Online & Offline. Ефективна взаємодія”. Сесія почалася з виступу Соні Рашкован — української лідерки студентського самоуправління в США, представниці покоління Z. Глядачі дізналися напряму від представниці Gen Z, як нове покоління кардинально відрізняються від мілленіалів та як знайти унікальний підхід до них. В рамках виступу вона також поділилася інсайтами, як достукатися до покоління Z, коли реклама не працює, і як зробити кожного молодого покупця амбасадором свого бренду.

Української лідерки студентського самоуправління в США Соня Рашкован розповідає, чим покоління Z відрізняються від мілленіалів 

Після її виступу, співзасновник та голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук взяв інтерв’ю у Андрія Логвіна — співзасновника та генерального директора маркетплейсу Kasta. Розмова пішла про трансформацію Kasta в маркетплейс, як коронавірус вплинув на темпи зростання ринку e-commerce та чому і як Kasta розвиває мережу KastaPost.

Інтерв’ю з Андрієм Логвіним — співзасновником та генеральним директором маркетплейсу KASTA

Андрій Логвін пояснює, чому Kasta розвиває мережу KastaPost та чи буде розширювати функціонал відділень

Ще одним спікером четвертої сесії стала Анна Буряковська — PR директор Fondy, яка виступила з презентацією “Від безшовності до прозорості: якими повинні бути платіжні сервіси онлайн-магазинів”. Вона звернула увагу на нові можливості платіжних сервісів та пояснила, як змінюється цінність емоцій клієнта в e-commerce.

Презентація “Від безшовності до прозорості: якими повинні бути платіжні сервіси онлайн-магазинів”. Спікер — Анна Буряковська, PR директор Fondy

Заключна сесія називалася «Нові концепти для масштабування бізнесу». З прямим включенням з Туреччини Казим Чімен — Vice President of FLO Retail, розповів про експансію турецької мережі на ринок України і про те, що в один прекрасний день кожен стане омніканальним рітейлером.

Vice President of FLO Retail Казим Чімен під час прямого включення з Туреччини

Директор по роботі з роздрібними мережами, Nielsen Україна, Білорусь Юрій Ліщук взяв інтерв’ю у Сергія Войцеховського — члена ради директорів BGV Group та співзасновника мережі КОЛО. Вони обговорили торгові формати, які будуть найбільш успішними в найближчі роки та як маленьким виробникам потрапити на полиці великих торгових мереж. Крім того, Сергій розповів про нові тренди, які задає компанія КОЛО на ринку України.

Інтерв’ю із Сергієм Войцеховським — членом ради директорів BGV Group та співзасновником мережі КОЛО. Інтерв’юер — Юрій Ліщук, директор по роботі з роздрібними мережами, Nielsen Україна, Білорусь

Сергій Войцеховський ділиться, які нові тренди задає мережа магазинів КОЛО на ринку України

Після їх розмови слово взяв виконавчий директор АЛЛО Олександр Пащенко, який розповів про гібридні «війни» в бізнесі, внутрішні факапи та ситуація з концептами великих гравців.

Виконавчий директор АЛЛО Олександр Пащенко виступає із презентацією “Гібридні «війни» в бізнесі»

Далі Андрій Жук провів підряд два інтерв’ю. Перше з них він взяв у Івана Голуба — керуючого партнера SYNERGY CONSTRUCTION, який розповів про ноухау, які приймають рітейлери в адаптаціях приміщень та за якими критеріями вибирають підрядників системні рітейлери. Розмова пройшла у записі.

Андрій Жук (RAU) бере інтерв’ю в Івана Голуба (SYNERGY CONSTRUCTION)

Друге інтерв’ю пройшло з Володимиром Кличановським — директором Engineering Company Nova Light. В центрі уваги співрозмовників були сім уподобань споживачів та які рішення зараз найпрогресивніші в освітленні.

Інтерв’ю з Володимиром Кличановським — директором Engineering Company Nova Light

«Емоції перемогли раціо для споживачів?» Відповідає Володимир Кличановський (Nova Light)

Останніми із презентацією “Нові концепти для масштабування бізнесу” виступили Дмитро Морозов — керівник управління по роботі з франчайзі агрохолдингу МХП та Микола Чумак — співзасновник IDNT. Вони говорили про те, навіщо найбільший в Україні агро-холдинг МХП в складний для всієї країни рік виводить на ринок відразу три нових проекта роздрібної торгівлі. За словами спікерів, кожен новий відкритий магазин — це новий урок, нові складності і якщо не знаходити час і ресурси для швидкої реакції і висновків конвертованих в дії, то масштабування може погубити те, що вже працює.

Дмитро Морозов — керівник управління по роботі з франчайзі агрохолдингу МХП та Микола Чумак — IDNT

Завершали програму інтерв’ю з Олексієм Капустою, засновником винної онлайн-школи VITIS PRO.

Інтерв’ю з Олексієм Капустою, засновником винної онлайн-школи VITIS PRO

Яке вино найкраще для аперитиву, а яке — до основної страви — розповідає Олексій Капуста (VITIS PRO)

Асоціація Рітейлерів України дякує всім спікерам та партнерам заходу, без яких проведення саміта було б неможливим.

Партнери RAU Summit 2020

Інформаційні партнери RAU Summit 2020

Ще кілька яскравих фото з події.

Зліва направо: Анна Чуботіна (Arricano Real Estate), Оксана Приходько (RAU), Максим Гаврюшин (Budhouse Group), Наталія Кравець (Dragon Capital), Дар’я Завадська (ТРЦ Ocean Plaza), Андрій Жук (RAU)

Андрій Жук готується до інтерв’ю із наступним гостем

Сергій Козолуп (Cleaning Pro Group) та Андрій Жук (RAU) про щось жваво дискутують

Команда RAU. Зліва направо:
Віктор Нагорський, Юлія Кушка, Андрій Жук, Оксана Приходько, Микола Маранчак